Three weeks to go..

25 maart 2015 - Deurne, Nederland

I can’t believe, but my dream is coming true! Na vier jaren ploeteren op de lerarenopleiding Duits én na uiteindelijk een kleine tijdelijke baan te hebben bemachtigd op het Willibrord Gymnasium in Deurne, is het tijd voor een echt avontuur. Eindelijk heb ik de kans een jaar lang te kunnen genieten van zon, zee, strand (het hele jaar mooi weer!) extreme sporten (eindelijk parachute springen!), enge beesten (beetje jammer..) en natuurlijk een geweldig divers landschap (van woestijnen tot regenwouden) aan de andere kant van de wereld. Mijn half jaartje in Zuid-Duitsland (Heidelberg) was tot nu toe het hoogtepunt van mijn leven, maar waarschijnlijk gaat dit alles overtreffen. Op 13 april (nog een kleine drie weken!!) gaat mijn backpackreis door Australië en Nieuw-Zeeland beginnen!

Natuurlijk krijg ik van iedereen de vraag: ‘Ga je alleen?’ ‘Durf je dat wel’? ‘Hoe wil jij je redden met zo weinig kennis van de Engelse taal?’ Zoals vele van jullie weten, is mijn Engels niet zo goed. Zelfs op mijn havodiploma scoorde ik slechter voor Engels (5.45 die naar beneden werd afgerond) dan voor geschiedenis.  Ik ben ervan overtuigd, dat dit zeker goed gaat komen, en wat is er nu leuker om alleen rond te reizen en daarbij zoveel nieuwe mensen te ontmoeten?

Ook kreeg ik vaker de vraag: ‘Wat ga je precies in Australië doen?’ Ik wil niet alleen maar rondreizen in Australië en Nieuw-Zeeland, nieuwe mensen ontmoeten en mijn uitgebreide bucketlist stap voor stap doorlopen, maar ik wil ook werken om af en toe wat geld bij te verdienen. Ik heb een workholidayvisum aangevraagd, waarmee ik half jaartje in een pretpark wil gaan werken, of desnoods fruit wil gaan plukken.

Alle belangrijke dingen zijn geregeld voor mijn reis en eigenlijk ben ik al bijna zo goed als klaar voor vertrek. De reis is geboekt en verzekeringen zijn geregeld. Een reissteker, internationaal rijbewijs, paspoort, creditcard, workholidayvisum, lonely planet , oordopjes, tablet en backpack zijn aangeschaft. Omdat ik met een groepsreis (Australian Backpackers) vertrek, zullen we de eerste paar dagen samen met de groep alle belangrijke dingen regelen: denk bijvoorbeeld aan een Australische bankrekening, SIM Kaart, zorgverzekering en alle weetjes over hoe je bijvoorbeeld een auto kunt huren. Daarna is iedereen vrij om te gaan en staan waar hij/zij wil. We zullen zien wat er daarna op mijn pad gaat komen..

Willen jullie op de hoogte blijven van mijn verhalen? Dan kun je je natuurlijk aanmelden voor de mailinglist. Je krijgt dan automatisch bericht als ik weer een nieuwe blog heb geplaatst.

Ik kan niet wachten om te gaan, ook al zal ik veel dingen achter me moeten laten. Toverland, de hondjes, familie, vrienden en 10 uur sporten in de week.. het zal afzien worden. Maar het is het allemaal waard..!

Heel veel lieve reisgroetjes en tot mijn volgende blog vanuit Sydney!

Wencke.

PS. Mijn nieuwe naam in Australië wordt ‘Anna’. Dit vanwege de betekenis van mijn naam in het Engels.

1. Reislogger:
    27 februari 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Gerda Janssen:
    Hoi Wencke (Anna),
    Ik wens je heel veel plezier "down under" en ga zeker je verhalen lezen.
    Groetjes Gerda Janssen
  3. Emma Wijnands:
    Hee Wencke,

Ik wil natuurlijk graag in de gaten blijven houden wat jij daar allemaal gaat doen!!! :D

Groetjes Emma
  4. Johannes Swaen:
    25 maart 2015
    Wencke, heel veel plezier en succes down under. Wel effen wennen aan Anne. Ik blijf je volgen.
    Hartelijke groet,
    Jo
  5. Anouk:
    25 maart 2015
    Veel pliezer meisje! Geniet ervan en denk aan al het moois wat op je pad komt.

Groetjes Anouk
  6. Jolanda van Gent:
    Hey meis,

Ik ga je zeker volgen!
    Heel veel plezier en succes!
    En de Bridge-walk in Sydney is zeker een aanrader!

xxx Jolanda
  7. Harry Teunissen:
    25 maart 2015
    Hou me maar op de hoogte Annie!
    Hebben er zelf ook genoten daaronder, van Darwin via outback en Eastcoast naar Sydney. Alleen geen half jaar.
    Stikjaloers.
    Goeie reis!
  8. Ilona:
    25 maart 2015
    wat een prachtig verhaal Wencke. Ik krijg er een brok van in mijn keel. Ik ben trots op je en ik vind het kei gaaf dat je je droom waar gaat maken. Je gaat zeker weten ook moeilijke momenten beleven. Denk dan dat we aan je denken en dat we trots op je zijn. Dikke kus! Ik ga je natuurlijk volgen!
  9. Gemma:
    Lieve Wencke,

Ik ben jaloers! Wat een gaaf avontuur ga je tegemoet! Ik wens je onwijs veel plezier en een ervaring voor het leven!

Mach's gut!

Xxxx
  10. Kim de Jong:
    25 maart 2015
    Wencke, veel succes en plezier.
  11. Inie:
    6 april 2015
    Ha Anna ,
    We gaan je zeker volgen op je avontuur .
    Veel geluk :-D
  12. Karin Roefs:
    7 april 2015
    Ha Wencke,

Ik wens je een geweldige tijd toe down under!!!

Groetjes Karin